13 טיפים לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם

13 טיפים לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם

ניסים כליף - מומחה קידום אתרים אורגני seo
מאמר זה נכתב והועלה ע"י ניסים כליף
מומחה קידום אתרים אורגני SEO
ניסים כליף - מומחה קידום אתרים אורגני seo
מאמר זה נכתב והועלה ע"י ניסים כליף
מומחה קידום אתרים אורגני SEO

תוכן עניינים

אם מישהו היה מציע לכם דרך חינמית לחלוטין להגדיל מודעות למותג ולייצר הכנסה עוד הכנסה מהאתר שלכם הייתם קופצים על המציאה.

אם מישהו היה מציע לכם דרך חינמית לחלוטין להגדיל מודעות למותג ולייצר הכנסה עוד הכנסה מהאתר שלכם הייתם קופצים על המציאה. זה אמנם מצריך זמן ומאמץ אבל כתיבת תוכן איכותי בהחלט יכולה לספק את הסחורה עבורכם. אנשים שמתחילים ליצור תוכן לאתר מגלים כי הפקת תוכן איכותי היא דרך מעולה וחסכונית למשוך קהל גדול יותר ולהביא יותר לקוחות.

אתם יודעים מה אומרים – אם זה היה כל כך קל אז כולם כבר היו עושים את זה. כתיבת תוכן לאתר יכולה להיות עבודה מאוד מאתגרת ולכן חשוב להתמיד. עם הזמן אתם תשימו לב שהכתיבה באה לכם יותר בקלילות ובטבעיות. הכנתי עבורכם רשימה של 13 טיפים מדויקים לכתיבת תוכן איכותי.

הכירו את הקהל שלכם

אם אתם מכירים את הקהל שלכם ויודעים מי גולש אצלכם באתר יהיה לכם הרבה יותר קל להתאים את התוכן לקהל. הקדישו זמן בלמידת הקהל שלכם דרך נתוני דמוגרפיה ומאפיינים נוספים באנלטיקס כדי שתדעו למי אתם כותבים. בנו את אסטרטגיית התוכן שלכם סביב נושאים שיעניינו את הקהל הפוטנציאלי שלכם.

תבצעו הערכה לתוכן הנוכחי שלכם

אחרי שהכרתם את הקהל שלכם הגיע הזמן להסתכל על התוכן הקיים באתר שלכם ולהעריך אם הוא טוב מספיק והביצועים שלו מספיקים. אם לאחר בדיקה מעמיק התוכן לא מספיק טוב בעיניכם קחו צעד אחורה ובדקו מה היה חסר בתהליך הכתיבה להפוך את התוכן מתוכן רגיל וסטנדרטי לתוכן שובר שוויון.

כתבו דברים משמעותיים עם ערך

דרך נפוצה למשוך לקוחות לקרוא את התוכן שלכם היא לתת ערך משמעותי לגולש. האם התוכן שלכם רלוונטי? האם התוכן שלכם נותן ערך מוסף לגולש? האם יש בתוכן מידע שייחודי רק לכם? בדקו טוב מה הסיבה שמישהו ירצה לקרוא את המאמר שלכם – ככל שהסיבה חזקה יותר כך מספר הקוראים יהיה גבוה יותר.

כתבו בטון סמכותי

אנשים נוטים לסמוך על מומחים. אם אתם מומחים בתחום שלכם הקפידו להדגיש את זה ותגרמו למוצר שלכם לנצנץ. כתיבה בטון סמכותי מוכיחה לקורא שאתה יודע דבר או שניים בנושא שבו אתה כותב ושלך יש את הפתרונות לבעיות שלהם. טון סמכותי מסייע בבניית אמון בינך לבין הלקוחות.

seo

שלבו אסטרטגיית SEO

עם קצת מאמץ, אסטרטגיית SEO נכונה יכולה לקחת את הכתיבה שלכם ולהפוך אותה מיעילה ליעילה מאוד. למדו כיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות עבורכם לשילוב בתוך התוכן. הכרה לעומק של מילות המפתח וכתיבה מדויקת עליהם יביאו את קהל הלקוחות המדויק שהעסק שלכם צריך.

כתבו כותרות מושכות במיוחד

כל התוכן שלכם צריך להיות מדויק ועוצמתי. אבל, לכותרת יש את ה-Impact הגדול ביותר בכתיבה שלכם. כתיב תוכן טוב ואיכותי עם כותרת משעממת זה כמו לנסות לדוג בלי להשתמש בפיתיון. הכותרת גורמת לגולשים להחליט אם להיכנס לקרוא את כל המאמר או לדלג על מה שכתבתם.

הוסיפו קישורים שימושיים בתוך הטקסט

אם אתם רוצים להעניק לקוראים תוכן איכותי עם ערך אמיתי – תנו להם את כל מה שהם צריכים במקום אחד. הפנייה למקורות רלוונטיים בעזרת קישורים מראה לקורא שאתה חושב על הצרכים שלו יותר מאשר על איך למכור לו. זה גם נראה מעולה בעיני הקוראים שלכם וגם מסייע לקידום האורגני.

הוסיפו קריאה לפעולה בטקסט

קריאה לפעולה היא הפנייה לקוראים שמעודדת אותם לבצע פעולה כמו רכישה, השארת פרטים, שימוש בשירותים ועוד. הזדמנות מעולה להפנות את הגולשים באתר שלכם לשירותים שאתם מציעים. הוספה של קריאה לפעולה נותנת ללקוחות הפוטנציאליים שלכם דרך קלה להכיר את המוצר לפני השימוש בו. ישנם מספר דרכים של שימוש בקריאה לפעולה ועליכם להשתמש בדרך המתאימה ביותר לסוג העסק שלכם.

הוסיפו תמונות, סרטונים וטבלאות

כמו שאומר הפתגם הנפוץ "תמונה אחת שווה אלף מילים". זה נכון גם לגבי התוכן שאתם מעלים לאתר של העסק שלכם. שימוש בתוכן גרפי – תמונות, סרטונים, טבלאות, גיפים ועוד – משפרים משמעותית את דרך העברת המסר ללקוח, משאירים אותו זמן רב יותר באתר והופכות את התוכן למעניין הרבה יותר כשהוא מוצג בצורה ויזואלית.

כתבו בצורה פשוטה

תוכן ארוך יכול להיות מוצלח רק אם באמת יש בתוכו ערך אמיתי לקורא. אל תכתבו הרבה רק כדי שהפוסט ייראה ארוך. תכתבו תמציתי ותקפידו להישאר ממוקדים בנושא. אם אתם יכולים להעביר נושא מסוים ב-500 מילים שאדם אחר מעביר ב-1000 מילים, התוכן שלכם יהיה הרבה יותר יעיל ושימושי ויחסוך לקוראים זמן.

כתבו בצורה שקלה לקריאה

אני בטוח שאתם רוצים שהקוראים שלכם יקראו את כל המאמר אבל כדי להקל עליהם במהלך הקריאה הגישו להם את הטקסט בצורה שנעים לקרוא. עשו שימוש בכותרות, תבליטים, מספור, רווחים ומפרידים כדי לפרק את "גוש" הטקסט שכתבתם ולהקל על הקוראים. תסמכו עליי, הם יעריכו את זה.

הגהה נכונה זו חובה

אחת הטעויות המרכזיות של בעלי אתרים שכותבים תוכן היא הגשה וכתביה של התוכן בצורה מרושלת. שום דבר לא פוגע באמינות הטקסט שלכם יותר מטעויות איות או דקדוק לקוי. קחו את הזמן שאתם צריכים והקפידו בהגהה של העבודה. מומלץ להעביר את התוכן לקריאה נוספת של מישהו מטעמכם שיאשר שהכל תקין.

השאירו טעם של עוד

דרך טובה לגרום לגולשים שלכם לחזור ולבקר באתר היא להשאיר להם טעם של עוד. אם אתם מכירים את הקהל שלכם ויודעים מה הבעיות שהם רוצים לפתור אולי תוכלו לענות על השאלות הבאות שסביר שיהיה להם. במאמר שכתבתם פתרתם להם בעיה אחת ואולי במאמרים הבאים תפתרו להם בעיות נוספות. אתם יכולים לגרום לקוראים לפתח נאמנות לכתיבה שלכם על ידי מוניטין של מישהו שיודע מה הם צריכים.

לסיכום

עברנו על 13 טיפים לכתיבה של תוכן איכותי לאתר של העסק שלכם. כל אחד ואחת מכם צריכים לבדוק טוב אילו בעיות העסק והשירותים שלכם הגיעו לפתור, כיצד תוכלו לפתור אותם על הצד הטוב ביותר וכיצד תוכלו להנגיש לקוראים בבלוג באתר שלכם את הבעיה והפתרון שלהם כדי להפוך אותם מגולשים ללקוחות משלמים ובהמשך ללקוחות חוזרים.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן ביוטיוב, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה VPS Server ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

עשוי לעניין אותך גם
אזורי שירות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן